Klubb dyrgrip är en konstnärlig arbetsgrupp bestående av Maja Sundblom och Tommy Bergström.
Vi arbetar med textilkonst och musik. Här delar vi med oss av vår arbetsprocess.

Just nu arbetar vi med ett projekt där vi utgår från texter skrivna av människor från ön Föglö
i Ålands skärgård. Vi vill ge dem nytt liv i våra egna uttryck. Tommy tonsätter och arrangerar dikter och
Maja använder texterna som utgångspunkt i sitt konstnärliga arbete.

Vi planerar att ha en utställning på Föglö i juli 2015.

Med stöd från Svenska kulturfonden, Föglö kommun och Ålands kulturdelegation.

Portfolio:

lördag 27 juni 2015

Ålandstidningen 22/6 2015

Nu är vi nästan kändisar. 
Vi vill även tacka alla andra som varit med i projektet!
Ursäkta storleken på bilden men annars går det inte läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar